Toimintansa lopettaneiden yksityisten palveluntuottajien paperisten asiakas- ja potilasasiakirjojen arkistointi siirtyy Kelaan. Lopettaessaan vastaanoton pitämisen ammatinharjoittaja voi siis jatkossa siirtää paperimuotoisen potilasarkistonsa Kansaneläkelaitoksen (Kela) säilytettäväksi. Tavoitteena on käynnistää paperiasiakirjojen vastaanotto ja arkistointi Kelassa vuoden 2019 alussa.
Kela selvittää tarpeita kyselyllä
Kela selvittää parhaillaan sähköisen kyselyn avulla, kuinka paljon toimintansa lopettaneiden yksityisten palveluntuottajien ja itsenäisten ammatinharjoittajien asiakas- ja potilasasiakirjoja on eri toimijoiden hallussa sekä missä muodossa asiakirjat ovat.
Jos olet toiminut itsenäisenä ammatinharjoittajana, olet lopettanut toiminnan ja sinulla on itselläsi arkistoituna ammatinharjoittamisessa syntyneitä potilasasiakirjoja, vastaathan Kelan kyselyyn 21.6. mennessä osoitteessa: https://link.webropolsurveys.com/Participation/Public/2853d482-4cc2-4eb8-9967-ae258ddd517f?displayId=Fin1543830